בקצרה:
- פורשה הציגה מכונית על חדשה, בינתיים כקונספט
- ההבטחה: כ"ס אחד לכל ק"ג
- המטרה: להיות המהירה ביותר ב"גיהנום הירוק"
פורשה חושפת שרירים ומציגה קונספט למכונית על חדשה בשם מישן X. מדובר במכונית קצה חשמלית שתגיע לעולם עם מטרה ברורה - להיות המהירה ביותר במסלול הנורבורגרינג, ולהדיח את המובילה הנוכחית - מרצדס AMG ONE שהצליחה לסיים הקפה בתוך 6 דקות ו-35.2 שניות.
פורשה לא מפרסמת פרטים טכניים, אבל מבטיחה שיחס ההספק-משקל יהיה כ"ס לכל ק"ג, ומבחינה זו ניתן לצפות לכ-1,500 עד 1,600 סוסים וקילוגרמים בין היתר הודות לשימוש בקרבון לשלדה ולחלקי המרכב. עוד היא מציינת כי כוח ההצמדה יהיה גבוה מה-911 GT3 RS בעוד שמצברים במתח 900V יאפשרו קצב טעינה מהיר פי שניים מהטייקן (270 קילוואט).
בהשוואה ל-911, המישן X קצרה ב-2 ס"מ (450 ס"מ) נמוכה ב-10 ס"מ (120 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-28 ס"מ (273 ס"מ). העיצוב החיצוני שואב השראה מרכבי המירוץ שהשתתפו ב-24 השעות של לה מאן, בו יש לפורשה יותר ניצחונות מכל יצרנית אחרת (19), ואליו היא חוזרת השנה אחרי חמש שנות היעדרות. הן ביחידות התאורה מלפנים, באופן פתיחת הדלתות כלפי מעלה ובאינסוף כונסי ומסיטי אוויר. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2 המולבשים על חישוקים ("20 מלפנים, "21 מאחור) עם מנגנון נעילה מרכזי.
בתא הנוסעים יש צמד מושבי באקט מקרבון, אך בצבע שונה לנהג ולנוסע. מול הנהג הגה דומה לזה של מכוניות מירוץ עם מנופי שליטה ידנית מאחוריו, בעוד מול הנוסע צג דיגיטלי קטן ושעון "ספורט כרונו" אנלוגי.
פורסם לראשונה ב- 11.06.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות